آخرین اخبار
کد مطلب: 125372
گزارش خبري/
رقابت ميوه فروشان در تصرف هرچه بيشتر پياده روها و خيابان ها+تصاوير
تاریخ انتشار : 1396/09/12 16:15:33
نمایش : 2518
بازار ميوه فروشي در سطح شهر لردگان از مغازه هاي ثابت تا دست فروشان سيار، چنان خيابان ها و معابر را به تسخير خود در آورده اند که مي توان ادعا کرد همه جاي اين شهر در مالکيت آنها است.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ ساختار زيباي شهري هر منطقه نمايانگر فضا و ويترين شهري آن منطقه است و توجه به زيبا سازي شهر مي تواند عامل مهمي از حيث گردشگري و رفاه شهروندان باشد، يقيناً يکي از پارامترهاي زيباي هر شهر، جايگاه مناسب هر شغل، کسب و کار است، تا شهروندان با مراجعه به آن مکان و جايگاه بتوانند نيازهاي روزمره ي خود را تهيه کنند.

درجهت رفع اين معضل مي توان گفت، اطلاع رساني، آموزش و ايجاد مکان مناسب کسب و کار مي تواند يکي از اساسي ترين کارهاي شهرداري باشد تا هنگام اعمال قانون جاي هيچ گونه اعتراضي براي متخلفين باقي نماند، هرچند شهرداري لردگان طي دفعات مختلف اقدامات فرهنگي و آموزشي زيادي انجام داده و در رفع اين موارد اقداماتي صورت گرفت.

ازدحام ميوه فروشان در بسياري از خيابان هاي اصلي و فرعي شهر لردگان منجر به ايجاد ترافيک در مسيرهاي برون شهري و درون شهري شده است و تردد خودروها را با مشکل مواجه کرده است موضوعي که شهروندان بارها خواستار ساماندهي آن شده اند.
 

يکي از شهروندان لردگان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: يکي از مشکلات عمده شهر لردگان، سد معبر است و اکثراً سطح خيابان ها را بهترين نقطه براي ميوه فروشي مي دانند، شايد با تذکر زباني به اين افراد کاري از پيش نمي رود و در بسياري موارد احساس مي شود که رفتارهاي اين شهروندان شکل لجاجت به خود گرفته است.
 

 
ديگر شهروند لردگاني از زاويه شريعت و مذهب نيز به اين موضوع مي نگرد و مي گويد: بايد اذعان داشت که سد معبر از گناهان رايج است که با تاسف بايد گفت: بسياري از افراد و بعضاً متدين هاي جامعه به آن توجه ندارند و مي بايست که مسلمانان و پيروان معصومين (ع) به آثار و پيامدهاي آن توجه داشته باشند و به عنوان يک منکر به آن نگاه کنند. خوب است از برخي فرموده هاي بزرگان دين که در اين مورد روايت شده است اشاره کرد: هر کس راه کسي را ببندد خدا عمرش را کوتاه مي‌کند. همچنين امام سجاد (ع) در اين رابطه فرموده است: «از گناهاني که نابودي سريع آدم را در پي دارد، سد کردن راه مسلمان است» و  در حديث ديگري آمده است: «هر کسي راه عمومي و همگاني را سد کند،  از رحمت خدا دور است».
 


 
يکي از کاسبان خيابان وليعصر(ع) شهر لردگان اشاره داشت: بايد در روند کار شهرداري شيوه تشويق هم جاي داشته باشد و واحدهاي صنفي که تاکنون تخلف شهري مرتکب نشده و به قانون احترام گذاشته اند از طرف مسئولين مربوطه با حضور در محل کسب ايشان تجليل و قدرداني شوند.

در پايان از زبان شهروندان عزيز از همه ي مسئولين امر از جمله شهردار محترم، دادستان محترم، فرماندهي محترم نيروي انتظامي، واحد اجرائيات شهرداري و بالاخص اجرائيات قدرداني نموده، پشتکار و جديت آنها را در ايجاد شهري سالم و ايمن خواستار شويم.




 
انتهاي پيام/630 ل

 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس